2014. július 19., szombat

14. Fejezet

Mikor felébredtem, eszembe jutott a tegnap este, szóval kicsit szomorúan öltöztem fel.
Útközben sem nagyon beszéltem, amíg David meg nem szólított.
- Mi a baj?
- Semmi, csak… semmi – motyogtam.
- Igen, és pontosan ezt látom rajtad. Na, nyögd ki!
Nyögd ki. Azt mondta nekem, hogy nyögd ki. Nem vagyok nagy párkapcsolat-szakértő, de szerintem nem szokták ezt mondani egymásnak az emberek…
Szóval nem válaszoltam, csak fokozatosan elengedtem a fiú kezét, amit persze nem hagyott észrevétlenül. A házuk előtt a falhoz préselt. Vagyis… volt helyem, erőszakos sem volt, csak meglepődtem.
- Rossz téged szomorúnak látni. Mi a baj? – emelte fel a fejem az államnál fogva.
- Én csak… csak… semmi – mondtam, és elfordítottam a fejem.
- Azt hiszed, ezt beveszem? Gyere, kicsim, nekem mindent elmondhatsz.
Most meg kicsimnek hív. Én ezt nem értem…
- Csak… annyira… furcsa voltál. Olyan… közömbös… - motyogtam, és nagyon zavarba jöttem.
- Tényleg? Ne haragudj, nem vettem észre – habogott, de szinte éreztem, hogy hazudik. Főleg, mert terelte a témát.
- Menjünk be. – mondta.
Odabent az történt, mint legutoljára: Naomi boldogan köszönt Davidnek, engem pedig végigpásztázott. Mikor David elmondta, hogy sütit sütünk, nem mert a közelembe jönni. Kicsit kínosan éreztem magam…
- Milyen sütit sütünk? – kérdezte Naomi.
- Nutellásat. – mosolyogtam rá.
- Az méreg? 
És így süss sütit valakivel… Ami, természetesen, borzalmasra sikerült. Ragadt, nem akart megsülni… szóval jöhetett a következő süti-megoldás. A csokis brownie az előzővel szemben nagyon finom lett, aminek már mindannyian örültünk. Naomi viszont csak az után kezdett enni belőle, hogy én lenyeltem az első falatot. Este David szólt az apjának, hogy megyünk, de engem nem mutatott be neki. Vajon miért?
Mikor kiléptünk az ajtajukon, a csípős levegő megcsapott. Elhatároztuk, hogy busszal megyünk a koliig. Láttam, hogy David gondterhelt, ugyanis folyamatosan csak sóhajtozott. Félénken megfogtam a kezét, mire halványan rám mosolygott, és beszélni kezdett:
- Ne haragudj, hogy ilyen vagyok…csak aggódom Naomi miatt. 
- Történt valami? – érdeklődtem. De megbántam. Persze csak abban a pillanatban. David izmai ugyanis megfeszültek, és gyűlölet izzott a szemeiben. Már éppen attól féltem, hogy megüt engem, vagy ordibálni kezd, mikor a hosszan bent tartott levegőt kifújva, és mélyen a szemembe nézve belekezdett egy történetbe.
- 3 éve történt… amikor Naomi még csak 2 éves volt. Betört hozzánk valami szörny, és megölte anyát…  apa előtt… Naomi előtt… és előttem. 
Itt lehunyta a szemeit, sóhajtott egyet, és folytatta.
- Aztán ez a valami elszaladt Naomi mellett, aki sírni kezdett. A szörny után rohantam, és végignéztem, ahogy valakik megölik. Ők voltak Védelmezők. És maguk közé választottak. Én a saját akaratomból voltam Őrző egy évig, hogy aztán a védelmezőjük lehessek… emiatt.
- Nagyon sajnálom. – mondtam a fiúnak, és megsimogattam a kézfejét.
- Apával nem merem otthagyni ilyen sokáig… mert nem vagyok benne biztos, hogy figyel rá. Szerencsére Naomi nem járkál el, de akkor is… Amikor Sheilah nem vigyázott rá, abban kellett reménykednem, hogy nem történik baj. Persze, legalább egy év kellett, hogy őt is megszokja.. elég nehéz volt.
Többet nem beszéltünk az úton. Nagyon sajnáltam Davidet, viszont örültem, hogy ezt elmondta nekem. Otthon gyorsan lezuhanyoztam, megvártam, hogy a fiú is ezt tegye, aztán lefeküdtünk aludni. Hirtelen viszont felugrottam.
- David!
- Mi az? – ugrott fel, mint mindig, de most az izgalomtól nem tudtam ezen nevetni. Már éppen szólásra nyitotta volna a száját, hogy emiatt leszidjon, de én beszéltem előbb.
- Azt mondtad, a húgod mellett elsuhant az a szörny.
- Igen.
- Mi van, ha megfertőzte?
- Tessék? – nézett nagyot David.
- Mi…van…ha…megfertőzte? Azt…lehet? – az első mondatot tagoltam, a másodikat féltem kimondani, mert lehet, hülyeséget beszélek, és David szomorú lesz. Ezen nem is gondolkodtam, én hülye!
- De… lehetséges! Ne haragudj, lelépek kb. egy hétre. – mondta David, és hirtelen eltűnt. Mi? Nem értettem a dolgot, de hirtelen Katnissnél találtam magam. Dupla mi?!
- Öhm… furcsa dolog történt… - kezdte a barátnőm.
- Mi?!
- Amíg nem jön vissza David… én vigyázok rád. 
- Hová ment?! – akadtam ki.
- Orvoshoz viszi Naomit…
Nem szóltam többet Katnisshez, csak befeküdtünk az ágyába, és azon gondolkodtam, hogy volt képes David itt hagyni engem csak így…



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése